zondag 24 november 2013

Stap 6: hoe brei ik een trui? Bloggen


Nu alle delen gebreid zijn begint het moelijke en minder leuke werk. De afwerking. Eerst leg ik alles mooi opgespannen met speltjes op een matrasje (of strijkplank) te bloggen. Op de mooi opgespannen delen leg ik een vochtige keukenhanddoek en ik laat alles drogen. Wanneer het goed droog is haal ik alle speltjes weg. Nu zijn alle scheve steekjes mooi gelijk. Bloggen kan wonderen verrichten.

Waarom ik niet strijk? Strijken maakt een wollen breiwerk heel plat en niet meer mooi.

Leg nu alles mooi plat weg tot je een paar uurtjes vrij bent! De afwerking neemt zeker nog een halve middag in beslag als je het goed wilt doen. (op mijn blogmat liggen altijd een paar truitjes te wachten om in elkaar gezet te worden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten